Форум портала Metropolis Галерея   
Добро пожаловать. Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.
22 Ноябрь 2024, 00:43 *

Фотогалерея Метрополиса
 
   Начало   Помощь Поиск Правила Войти Регистрация  
Голосование
Вопрос: Оценка игры
5 - Отличный ремейк - 0 (0%)
4 - Есть недочёты - 1 (7.1%)
3 - Середнячок по сегодняшним меркам - 2 (14.3%)
2 - Ни то, ни сё - 0 (0%)
1 - Полный провал - 11 (78.6%)
Всего голосов: 14

Страниц: [1]   Вниз
  Печать  
Автор Тема: Jagged Alliance: Back in Action  (Прочитано 5596 раз)
0 Пользователей и 1 Гость смотрят эту тему.
OLEGA
*

Репутация: 1337
Сообщений: 9883


Email
: 11 Февраль 2012, 00:30

Jagged Alliance: Back in Action



Дата выхода: 9 февраля 2012
Жанр: Strategy (Turn-Based, Realtime, Tactical)
Разработчик: Coreplay, Spielkind и Cliffhanger Productions Software
Издатель: bitComposer Games / Kalypso Media
Российский издатель: Акелла
Тип издания: Repack
Язык интерфейса: только русский
Язык озвучки: русская
Таблэтка: Вшита (Skidrow)
Минимальные системные требования: Core 2 Duo Processor 1,8Ghz/2GB RAM/ATI 2600 or GeForce 8800/Windows XP SP3, Vista SP2, Win 7 SP1

Описание: Безжалостный диктатор захватил власть в островном государстве Арулько. Изгнанный президент обращается к вам, чтобы завербовать отряд профессиональных наемников, которые восстановят его на посту лидера страны. Захватите остров сектор за сектором, контролируйте добывающие шахты и укрепленные лагеря. Объединитесь с местными повстанцами, обучите и вооружите их. Тренируйте ваших бойцов, снабжайте их новейшим оружием, не забывайте им платить по контракту, и над Арулько снова взойдет солнце Свободы.

- Ремейк легендарной культовой игры Jagged Alliance 2
- Непревзойденное сочетание военно-тактической стратегии и RPG
- Инновационная боевая система, включающая пошаговое планирование и бой в реальном времени
- Современная война с применением внушительного арсенала реалистичного оружия
- Одновременное управление несколькими отрядами на стратегической карте
- Свыше 60 уникальных наемников, готовых воевать за вас

http://www.rustorka.com/forum/viewtopic.php?t=110599
« Последнее редактирование: 10 Август 2012, 10:50 от OLEGA »
ArMiN
Житель форума
*****

Репутация: 157
Сообщений: 1886


Сервер CS1.6 Anthill =========>>>

Ответ #1 : 11 Февраль 2012, 00:38

сначала поиграв в эту.... потом в предыдущую часть...


Проголосовал это провал...

OLEGA
*

Репутация: 1337
Сообщений: 9883


Email
Ответ #2 : 11 Февраль 2012, 01:01

Установил, запустил.
Вступительный ролик, касательно Энрико Чивалдори в оригинале был вроде как намного объёмнее.
Рожи реально уродские (несколько наёмников ещё похожи на фейсы образца 1994 года из первой части, но основную массу не узнать вообще), все переозвучены (полный фейл).
Начал играть Хряпом, прилетел почему-то в Драссен, а не в Омерту (логика где вообще - аэропорт под контролем у врага, а туда борт (или вертушка) с наёмниками прилетает. Мерк вообще просто появился в секторе - х.з. может на ковре-самолёте вообще прилетел. Камера ужасно неудобная, чтобы крутить надо зажимать Alt и мышкой двигать.
Пауза вроде работает нормально - но все враги видны и никакого интереса играть нет.

В общем мой выбор - JA2 + моды типа 1.13
Проголосовал за "Полный провал".
Exgir
Житель форума
*****

Репутация: 54
Сообщений: 589


троеточие...

Email
Ответ #3 : 11 Февраль 2012, 02:59

 Плохо в игре практически всё. Хоть бы маломальский проблеск чего-то светлого... Даже удачные идей...ну хорошо - одна удачная идея...синхронизация.
 Такое ощущение что вторы знакомы с оригиналом весьма поверхностно. Это настолько глупо...В игре отстутствует все то - за что игру любили...
И я бы еще понял -если-бы они сделали что-то свое - но ведь они цитируют оригинал.. Но ведь...Я не знаю что это...Слова забыл от изумления.

Когда выпускалась Бригада е5 от Апейрона - в ней действительно был заложен основательный потенциал...нехватило чутка реализации...опыта наверно...
Но игра вызывала интерес.

Но в данном случае...Это я не знаю...Это как будто вместо игры один сплошной ТРОЛЛФЭЙС...  Шокирован
Практически все в игре измазано несвежим говном.
Авторам низачот...
Локализаторам тоже собирать вещи - и обратно в пту...

мне впервые в жизни захотелось убивать... это нормально?


« Последнее редактирование: 11 Февраль 2012, 03:03 от Exgir »

OLEGA
*

Репутация: 1337
Сообщений: 9883


Email
Ответ #4 : 11 Февраль 2012, 03:23

мне впервые в жизни захотелось убивать... это нормально?
У меня примерно такие же мысли возникли после ознакомления с демо-версией.
А я сидел ждал, сначала 3-ю часть, потом анонсированный BiA, надеялся и верил... А тут такая подстава.
Моё счастье, что до 1.13 у меня руки так и не дошли - так что кайфану.
lexD
Житель форума
*****

Репутация: 46
Сообщений: 505


quod me nutrit, me destruit

Email
Ответ #5 : 18 Март 2012, 13:04

Jagged Alliance: Back in Action - Patch 1.11

Changelog 1.11:
General Bugfixes
- Fixed some enemy using wrong combination of pants and shoe meshes
- Fixed Sightcones not being cleared properly when leaving a level
- Fixed Sightcones displayed in wrong direction when moving in command mode
- Shader bug fixed that caused incorrectly colored objects
- Fixed bug where tank had impact on performance
- Fixed smoke grenade (blocking sight and its visual effect duration were slightly different)
- Fixed bug where recruitable PCs like Ira became not recruitable after leaving the map
- Fixed bug where AI coud become unalterted again after saving & loading
Modding
- Added additional Weapon and Ammo IDs
- Sight distances made more easy to modify
- Noise made more easy to modify
Achievements
- Fixed bug where "She's dead, Enrico" achievement would not unlock correctly
- Collect achievements are not anymore received when game has been modified
Visuals and Graphics Options added
- Launcher does not anymore check for vertex shader texture fetch, prohibiting older cards to start the game although they feature SM 3.0
- Added Distance based culling for small objects
- Added "Very High" terrain quality option in ingame menu
- Added View Distance as option in ingame menu (determines distance fog position)
Gameplay Fixes and Changes
- Civilians and potential militia recruits do not trigger mines anymore
- Children will try to maintain a minimum distance from player characters to ensure they do not clog doors or passages when following the player around the map
- Noise perception influenced by objects that cover the origin of the sound
- Enemy perception tweaked, enemies can now see and hear slightly better which will make it more likely that they use their weapon range to full extend (e.g. enemies with rifles will open fire from a greater distance)
- Enemy sight cones in 2D displays in addition to 3D Cone to make more clear what an enemy can see and to make lag of 3d cone calculation on slower machines more bearable
- Durability of clothing or items worn is only reduced when they actually prevented damage
- Armor is reduced only by 10% for each time it can fully prevent its protection value (e.g. if armor can potentially prevent 30 damage and only prevents 15 damage since it is hit in an already existing weak spot its durability is only reduced by 5%)
- Stamina is not reduced anymore when the whole map belongs to the player (all enemies are killed)
- Bobby Ray‘s Inventory only restocks after 3 days
- Bobby Ray’s express delivery now takes 24 hours, standard delivery takes 48 hours
- Laserpointer attachments reduce time to aim
- When a merc is hit while aiming the time to aim is reduced in relation to the damage received
- Targeting has several points of origin to become more flexible, further reduced chance of a small objects preventing a shot
- Picking improved, should be easier to select body zones when targeting
- Militia is always on the map even if the map still belongs to the enemy and can be recruited directly after liberating a map
- Reloading always reduces the smallest stack of ammo in the inventory to ensure that inventory space is cleared more quickly
- World Map: Travel speed is reduced when stamina is low
- World Map: Squads are forced to rest when stamina is close to 0 stamina to prevent squads reaching their target location with 0 stamina
- Explosives Skill also influences time for grenades to detonate after being thrown (e.g. a merc with higher explosive skill will “cook” grenades longer before throwing them so they explode more closely to their impact on the ground)
UI
- SHIFT+ RIGHT CLICK on target orders merc to repeat the attack until the target is dead
- Merc names are displayed on mouse over
- Time to shoot is displayed as a countdown on each merc when attacking to make it more transparent that a merc is actually trying to shoot and how long it will take the merc to fire his shot
- Closing the inventory when a merc has been selected who is currently selectable in game will not reset selection to previous merc
- Added „Loot All“ Button in loot UI
- Added “Select Whole Squad” Button to Squad name
- Minimap: Left Click jumps camera to cursor position
- Minimap: Right Click orders selected merc(s) to move to cursor position
- Worldmap: Added „Enter Map“ Button to Squad UI to allow “fast travel” via the world map to be more flexible (e.g. player can also enter a map outside a combat zone)
- Worldmap: Clicking enemy squad displays level of squad members to allow the player to make a more educated guess on wheter or not he should intercept the squad or leave the defense to militia
- Worldmap: Squad UI displays slowdown or resting via status icon
Sound
- Sound played after last enemy on map has been killed
Additional
- Added translations for new features
- Further improvements to targeting enemy body zones with the cursor
- Fixed bug where wounds would result in mercs not being able to recover stamina anymore
- Fixed some recruitable characters not displaying legs when their pants were removed
- Grenade launcher now launches grenades instead of shooting them in a direct path
- 40mm grenades added to be used by Grenade Launcher
- Color of line drawn to target now indicates ideal distance for shooting target (green = ideal)
- Changed melee base damage to prevent some melee focused mercs from one hitting enemies of level 3 and above
- Fixed bug where tanks could not be hit with rockets fired from rocket launcher
- Fixed unreachable enemy spawn position on map Overland11
- Open or closed state for all doors in Drassen Airport are saved now
- Fixed explosive spot in Alma prison on which wall was not correctly removed on both sided

OLEGA
OLEGA
*

Репутация: 1337
Сообщений: 9883


Email
Ответ #6 : 03 Май 2012, 23:23

Jagged Alliance: Back in Action - Patch 1.13

Added Features

• Added hard difficulty level as option on game start. Modifies enemy strength, income and starting funds.

• Added tactical mode as option on game start.

-   Enemies have to be revealed via line of sight in tactical mode.

-   Sound sources are marked in tactical view as well as on the minimap

• Added two new achievements for tactical mode and higher difficulty.

• Added option to level recruited militia up via the location UI on the world map.

• Added options to distribute militia via location UI (evenly across all combat zones, focused on a single combat zone)

• Added sector inventory, accessible via Character Detail Screen

-  Always accessible in friendly sectors

-  Automatically includes all containers that have been opened and all enemy drops that have been spotted by the player

-   Accessible for militia recruitment and trading with NPCs

• Added item exchange via Drag & Drop in Character Details Screen. Illegible mercs are marked red.  • Within hostile sectors mercs need to be within 5m distance to be able to exchange items.

• Stamina is reduced when returning to the strategic map when squads travelled great distances in the tactical view

• Current ammo saved for each weapon, weapons are unloaded when being handed over to militia.    • Militia will hand weapons back unloaded to prevent players cheating ammo via the militia equip screen

• NPC Traders restock their inventory over time (rules can be modified via characters.txt)

• Targeting line indicates best range of weapon and chance to hit via color from green (good) to red (bad)

• Camera scrolling possible by moving the cursor to the border of the screen in fullscreen mode

• Added Sound FX for melee attacks

• Putting away a fire arm for non-combat actions (e.g. heal) will no longer reset the firemode of the weapon

• Added scrollbar in mail list window

• Added trash can icon to delete mail to mail window
Bug Fixes

• Fixed some exploits that allowed to duplicate items via item exchange

• Fixed bugs in squad selection via list on world map

• Fixed regeneration of HP on world map, HP lost due to wounds takes longer to regenerate

• Added missing text for Raider’s hiring dialogue

• Fixed Blood not liking Magic due to a typo

• Fixed MP53 weapon type not being specified

• Fixed Deidranna’s sending of troops based on the player’s income becoming less likely

• Fixed orientation of 66mm rocket shot from LAW

• Fixed issue when player receives several items of the as quest reward and has not enough space in inventory to hold all of them

• Fixed crash in tutorial

• Fixed several mercs that move as a group changing positions after reaching their destination if one of them with active guard mode receives a new goto order

• Fixed guard mode would prevent mercs from letting other mercs pass them

• Fixed mail list not being cleared when starting a new game

• Fixed item swap to player inventory for stacked items on rightclick and by “loot all”-button

• Fixed bug in loner trait

• Fixed bug in tough trait

• Added slight offset to grenade explosions to prevent explosions inside ground to prevent grenades damage to be reduced by terrain

• Changes to terrain to prevent grenades from falling through ground on machines with low frame rates

• Fixed explosions not destroying armor correctly
Balancing Changes and Tweaks

• Added grenade launcher ammo to containers in some locations in the world

• Added grenade launcher ammo to the stock of some local traders

• Slightly decreased accuracy of snipers when prone

• Tweaked enemy attributes to adjust aim time in combat

• Tweaked enemy perception to accommodate introduction of Line of Sight

• Enemies drop the amount of ammo they have left in their weapon

• Enemy area defenders swap random positions to make the game less predictable in tactical mode (interval can be modified via templatesAIdescription.txt)

• Reduced chance of friendly fire between enemies

• State of tanks is stored outside of levels

• Destroyed tanks only respawn if the location still belongs to the enemy after 24 hours

• Location of Limited Edition DaHonko Flakes is now randomized

• NPC traders item list is sorted by item type

• Tweaks and improvements to pathfinding and navmesh calculation, mercs should not slow down in narrow passages anymore

• Tweaked damage done to vehicles by explosives making tanks harder to destroy with grenades alone
Localization

• Polish language files added

• Added missing texts for French

• Added polish translation for game launcher

Точно добавили инвентарь секторов, милицией вроде как можно управлять со стратегической карты, насчёт тумана войны не понял до конца.
Думаю, что через пару-тройку патчей уже можно будет нормально поиграть.

Отправлено: 03 Мая 2012, 00:05
Ага вроде появился туман войны



"Во вражеских секторах вы видите только собственных наёмников и то, что видят они. Также становятся видимыми источники звука"

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=9UDczRBekVI" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=9UDczRBekVI</a>

lexD
« Последнее редактирование: 04 Май 2012, 02:44 от OLEGA »
lexD
Житель форума
*****

Репутация: 46
Сообщений: 505


quod me nutrit, me destruit

Email
Ответ #7 : 07 Май 2012, 19:15

да, наверное даже допройду это дело) когда забросил, оставалось 20-30% карты отстоять
насчет начать сначала не уверен
OLEGA
*

Репутация: 1337
Сообщений: 9883


Email
Ответ #8 : 10 Август 2012, 10:49

http://www.rustorka.com/forum/viewtopic.php?t=110599

Силевичу удалось приобрести на черном рынке ракету с ядерной боеголовкой. Теперь он собирается использовать ее, чтобы уничтожить президентов нескольких влиятельных стран, собравшихся на саммит в Праге. Силевич и преданные ему войска занимают расположенный в горах бункер; его главная цель – не допустить падения Сербии. Тени, Ивану и Лисице было поручено урегулировать ситуацию, однако Иван оказался в плену у своего бывшего «товарища». Таким образом, к необходимости предотвратить пуск ядерной ракеты добавляется необходимость спасти неудачливого наемника.
Лисица и Тень должны миновать несколько патрулей, несущих дозор перед входом в укрепленный бункер. Когда они окажутся внутри, им предстоит освободить Ивана, запертого в одном из помещений: для этого им понадобится ключ. После спасения Ивана они должны вместе проложить путь через подземный комплекс: к цели ведут несколько путей, однако часть из них заминирована или перегорожена баррикадами. На командном посту в глубине бункера наемников поджидает Силевич и отряд элитных боевиков.

- 1 новая миссия и связанная с ней сюжетная линия.


Отправлено: 23 Мая 2012, 21:24
Оказывается в июне ещё один DLC вышел - Point Blank

A group of private mercenaries has captured American ambassador John Gaiden and it’s up to your team to rescue him. Hired by Rygor Manson, a renegade CIA agent, these deadly mercs aim to plunge the government into chaos! You’ve hired Gus Tarballs, Robert James “Scully” Sullivan and Donna “Spider” Housten and sent them on their way into the government district to bring back the ambassador. Will you manage to lead them to victory and put an end to Manson’s terror?

- Completely new storyline challenges you to go face-to-face with a team of hardened mercs set on sending your team home in body bags
- Deadly new urban environments will have your team sweeping the city, street by street, alley by alley
- More than one hour of play time
- Learn more about the backstory of the three mercs
- New recruitable NPC

http://www.rustorka.com/forum/viewtopic.php?t=110599 - репак со всеми патчами и DLC

lexD
OLEGA
*

Репутация: 1337
Сообщений: 9883


Email
Ответ #9 : 27 Август 2012, 11:54

Вышло самостоятельное дополнение, не требующее наличие Back in Action.

http://www.rustorka.com/forum/viewtopic.php?t=118021
« Последнее редактирование: 27 Август 2012, 11:59 от OLEGA »
Страниц: [1]   Вверх
  Печать  
 
Перейти в:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Text only version | PDA version